Nhân viên bộ phận Buồng
02/05/2022 Đã hết hạn
7 - 7.5 triệu
Hà Nội
Thông Tin Công Việc
Ngành: Buồng phòng
Cấp Bậc: Nhân viên
Số Lượng Tuyển Dụng: 4
Mức Lương: 7 - 7.5 triệu
Thời Gian Làm Việc: Toàn thời gian
Địa Điểm Làm Việc: Hà Nội
Ngày Đăng Tuyển: 14/04/2022
Hạn Nộp Hồ Sơ: 02/05/2022
Yêu Cầu Ứng Viên
Giới Tính: Không yêu cầu
Độ Tuổi: 18 - 50 tuổi
Yêu Cầu Bằng Cấp: Tốt nghiệp THPT
Kinh Nghiệm Làm Việc: Từ 01 - 02 năm
Phúc Lợi Nhân Viên
Theo thỏa thuận
Mô Tả Công Việc
OBJECTIVE:
• To provide cleaning service, turndown service to guestrooms and surrounding area, respond to guest’s requests, ensure maximum guest satisfaction in accordance to established hotel standards.
Cung cấp dịch vụ làm sạch phòng khách và khu vực xung quanh,dịch vụ chuẩn bị phòng buổi tối cho phòng khách và đáp ứng mọi yêu cầu của khách đảm bảo một cách tối đa sự hài lòng của khách phù hợp với những chuẩn mực đã được ấn định của khách sạn.
• To make guests feel welcome in providing personalized service and ensure that guests experience all the comfort they expect from a legendary hotel.
Luôn làm cho khách cảm thấy hài lòng với sự phục vụ tận tình và chắc chắn khách có được tất cả sự tiện nghi mà họ trông chờ ở khách sạn huyền thoại.
MAIN DUTIES:
Administration
• Fills out Guest Service Amenity assignment sheet, Room Status, Guestroom linen report as each room is completed.
Thống kê các đồ đặt cho khách của từng phòng ,bản phân việc, tình trạng phòng, thống kê đồ vải khi kết thúc dọn phòng.
• Inform all lost & found items of guest room to HK office immediately; notify to floor supervisor and give to the Housekeeping office in the end of the shift or immediately if guest request.
Thông báo ngay lập tức những đồ mất và tìm thấy của phòng khách cho văn phòng bộ phận buồng, báo trực tiếp cho giám sát viên và đưa cho văn phòng nhà buồng vào cuối ca hoặc ngay lập tức nếu khách yêu cầu
• Listen and comply important notice from the briefing as well as the Daily Important News board
Lắng nghe và thực hiện những chú ý quan trọng trong buổi họp đầu ca cũng như bảng thông tin quan trọng.
• Reports directly to the Floor supervisor.
Báo cáo trực tiếp với giám sát viên nhà buồng.
Financial and Revenue Responsibilities
• Attend to hotel environment protection program by replenishing, recycling and economizing Housekeeping materials.
Tham gia vào chương trình bảo vệ môi trường của khách sạn bằng cách tái sử dụng và tiết kiệm các vật dụng của bộ phận buồng.
• Report to Floor supervisor; order taker any discrepancies, damages or losses of hotel property in guestroom and hallway.
Báo ngay cho Giám sát viên hay nhân viên văn phòng về những tài sản của khách sạn bị khác biệt, bị hư hại, bị mất trong phòng khách và hành lang.
Training and Human Resources Management
• Greets and courteous to all guest and colleagues, uses eye contact and always offers assistance.
Phải chào hỏi và lịch sự với tất cả các khách và các bạn đồng nghiệp, tươi cười và sẵn sàng tỏ ý giúp đỡ họ.
• Take extreme care with personal grooming in order to maintain a consistently high level of professional appearance.
Quan tâm đặc biệt đến vệ sinh và diện mạo cá nhân để thường xuyên duy trì hình thức một cách chuyên nghiệp ở mức độ cao.
• Comply and apply training program given by Floor supervisor pertaining maintaining standard of cleaning guest room.
Tuân thủ và áp dụng những chương trình đào tạo của Giám sát viên buồng về duy trì tiêu chuẩn dọn phòng khách.
• To have a complete understanding of and adhere to the hotel's policy relating to fire, hygiene, health and safety.
Cần phải hiểu một cách hoàn toàn và tuân thủ các quy tắc PCCC, vệ sinh, sức khoẻ và an toàn.
Guest Service Responsibilities
• Interact with the hotel’s guests in a friendly, polite, positive manner.
Giao tiếp với khách bằng cử chỉ thân thiện, lịch sự và tích cực.
• To make sure that all rooms are well supplied and ready on time.
Chắc chắn các phòng phải được cung cấp tốt ,sẵn sàng đúng giờ.
• To clean guest floors and surrounding service areas in accordance to the standard required by our hotel; replenish and tidy up mobile-pack in advance
Làm sạch toàn bộ các hành lang trên tầng khách và các khu vực phục vụ xung quanh theo các yêu cầu của khách sạn, chuẩn bị thêm đồ và giữ gọn gàng mobile-pack.
• Clean guestroom in the following order: Q room, check guestrooms prior to the time of arrival, occupied room with make-up sign, occupied rooms, check out rooms. Ensure that all occupied rooms, except Do not disturb room are cleaned before 3pm.
Làm phòng khách theo những tuần tự sau: Phòng khách đang chờ, ưu tiên phòng check in sớm, phòng khách có treo biển “make up”, phòng khách ở, cuối cùng là phòng check out. Đảm bảo làm các phòng khách ở mà không treo biển ‘không làm phiền” trước 3h chiều.
• Involve in especial cleaning project assigned by the supervisor.
Làm vệ sinh đặc biệt cho những mục mà Giám sát viên chỉ định.
• Notify the supervisor, Housekeeping office about special of guest request, defected machines, tools, cleaning equipment, send to repair immediately.
Thông báo cho giám sát viên viên,văn phòng bộ phận buồng về những yêu cầu đặc biệt của khách, sự hỏng hóc của các dụng cụ và máy móc làm việc,gửi đi sửa ngay lập tức.
• In afternoon shift, perform the turndown service in guest rooms (wash the dirty glass, cup, changes used towels, close the window, curtain, make the bed). Clean the remain dirty room, make up the check-out rooms, set up extra bed, baby cot on request
Vào ca chiều, thực hiện dịch vụ tối cho các phòng khách(rửa các ly ,cốc bẩn,thay thế khăn đã sử dụng,đóng cửa sổ,rèm,làm giường) .Làm sạch phòng khách bẩn chưa làm, làm phòng khách đã trả, đặt giường phụ,giường trẻ em theo yêu cầu
Miscellaneous
• All ambassadors are required to comply with every reasonable request from their hierarchical supervisor(s) within an amount of time that it takes to comply under normal circumstances.
• All ambassadors may be assigned to other duties in the hotel as and when required by business levels.
GENERAL DUTIES:
Health and Safety
• Ensure that all potential and real Hazards are reported immediately and rectified
• Be fully conversant with all departmental Fire, Emergency and Bomb procedures
• Ensure that all emergency procedures are rehearsed, implemented and enforced to provide for the security and safety of guests and employees
• Ensure the safety of the persons and the property of all within the premises by fairly applying Hotel Regulations by strict adherence to existing laws, statutes etc.
• Ensure all staff within the department work in a manner which is safe and unlikely to give risk of harm or injury to selves or others.
To be fully conversant with:
• Hotel fire procedures
• Hotel security procedures
• Hotel Health and Safety policy and procedures
• Hotel Facilities and attractions
• Hotel standards of operation and departmental procedures
• Sofitel Keys of Luxury and Appearance guidelines
• Sofitel “BE Magnifique” vision and its corresponding strategies
• Methods of accepted payment of the company
• Short and long term company marketing promotions
• To provide cleaning service, turndown service to guestrooms and surrounding area, respond to guest’s requests, ensure maximum guest satisfaction in accordance to established hotel standards.
Cung cấp dịch vụ làm sạch phòng khách và khu vực xung quanh,dịch vụ chuẩn bị phòng buổi tối cho phòng khách và đáp ứng mọi yêu cầu của khách đảm bảo một cách tối đa sự hài lòng của khách phù hợp với những chuẩn mực đã được ấn định của khách sạn.
• To make guests feel welcome in providing personalized service and ensure that guests experience all the comfort they expect from a legendary hotel.
Luôn làm cho khách cảm thấy hài lòng với sự phục vụ tận tình và chắc chắn khách có được tất cả sự tiện nghi mà họ trông chờ ở khách sạn huyền thoại.
MAIN DUTIES:
Administration
• Fills out Guest Service Amenity assignment sheet, Room Status, Guestroom linen report as each room is completed.
Thống kê các đồ đặt cho khách của từng phòng ,bản phân việc, tình trạng phòng, thống kê đồ vải khi kết thúc dọn phòng.
• Inform all lost & found items of guest room to HK office immediately; notify to floor supervisor and give to the Housekeeping office in the end of the shift or immediately if guest request.
Thông báo ngay lập tức những đồ mất và tìm thấy của phòng khách cho văn phòng bộ phận buồng, báo trực tiếp cho giám sát viên và đưa cho văn phòng nhà buồng vào cuối ca hoặc ngay lập tức nếu khách yêu cầu
• Listen and comply important notice from the briefing as well as the Daily Important News board
Lắng nghe và thực hiện những chú ý quan trọng trong buổi họp đầu ca cũng như bảng thông tin quan trọng.
• Reports directly to the Floor supervisor.
Báo cáo trực tiếp với giám sát viên nhà buồng.
Financial and Revenue Responsibilities
• Attend to hotel environment protection program by replenishing, recycling and economizing Housekeeping materials.
Tham gia vào chương trình bảo vệ môi trường của khách sạn bằng cách tái sử dụng và tiết kiệm các vật dụng của bộ phận buồng.
• Report to Floor supervisor; order taker any discrepancies, damages or losses of hotel property in guestroom and hallway.
Báo ngay cho Giám sát viên hay nhân viên văn phòng về những tài sản của khách sạn bị khác biệt, bị hư hại, bị mất trong phòng khách và hành lang.
Training and Human Resources Management
• Greets and courteous to all guest and colleagues, uses eye contact and always offers assistance.
Phải chào hỏi và lịch sự với tất cả các khách và các bạn đồng nghiệp, tươi cười và sẵn sàng tỏ ý giúp đỡ họ.
• Take extreme care with personal grooming in order to maintain a consistently high level of professional appearance.
Quan tâm đặc biệt đến vệ sinh và diện mạo cá nhân để thường xuyên duy trì hình thức một cách chuyên nghiệp ở mức độ cao.
• Comply and apply training program given by Floor supervisor pertaining maintaining standard of cleaning guest room.
Tuân thủ và áp dụng những chương trình đào tạo của Giám sát viên buồng về duy trì tiêu chuẩn dọn phòng khách.
• To have a complete understanding of and adhere to the hotel's policy relating to fire, hygiene, health and safety.
Cần phải hiểu một cách hoàn toàn và tuân thủ các quy tắc PCCC, vệ sinh, sức khoẻ và an toàn.
Guest Service Responsibilities
• Interact with the hotel’s guests in a friendly, polite, positive manner.
Giao tiếp với khách bằng cử chỉ thân thiện, lịch sự và tích cực.
• To make sure that all rooms are well supplied and ready on time.
Chắc chắn các phòng phải được cung cấp tốt ,sẵn sàng đúng giờ.
• To clean guest floors and surrounding service areas in accordance to the standard required by our hotel; replenish and tidy up mobile-pack in advance
Làm sạch toàn bộ các hành lang trên tầng khách và các khu vực phục vụ xung quanh theo các yêu cầu của khách sạn, chuẩn bị thêm đồ và giữ gọn gàng mobile-pack.
• Clean guestroom in the following order: Q room, check guestrooms prior to the time of arrival, occupied room with make-up sign, occupied rooms, check out rooms. Ensure that all occupied rooms, except Do not disturb room are cleaned before 3pm.
Làm phòng khách theo những tuần tự sau: Phòng khách đang chờ, ưu tiên phòng check in sớm, phòng khách có treo biển “make up”, phòng khách ở, cuối cùng là phòng check out. Đảm bảo làm các phòng khách ở mà không treo biển ‘không làm phiền” trước 3h chiều.
• Involve in especial cleaning project assigned by the supervisor.
Làm vệ sinh đặc biệt cho những mục mà Giám sát viên chỉ định.
• Notify the supervisor, Housekeeping office about special of guest request, defected machines, tools, cleaning equipment, send to repair immediately.
Thông báo cho giám sát viên viên,văn phòng bộ phận buồng về những yêu cầu đặc biệt của khách, sự hỏng hóc của các dụng cụ và máy móc làm việc,gửi đi sửa ngay lập tức.
• In afternoon shift, perform the turndown service in guest rooms (wash the dirty glass, cup, changes used towels, close the window, curtain, make the bed). Clean the remain dirty room, make up the check-out rooms, set up extra bed, baby cot on request
Vào ca chiều, thực hiện dịch vụ tối cho các phòng khách(rửa các ly ,cốc bẩn,thay thế khăn đã sử dụng,đóng cửa sổ,rèm,làm giường) .Làm sạch phòng khách bẩn chưa làm, làm phòng khách đã trả, đặt giường phụ,giường trẻ em theo yêu cầu
Miscellaneous
• All ambassadors are required to comply with every reasonable request from their hierarchical supervisor(s) within an amount of time that it takes to comply under normal circumstances.
• All ambassadors may be assigned to other duties in the hotel as and when required by business levels.
GENERAL DUTIES:
Health and Safety
• Ensure that all potential and real Hazards are reported immediately and rectified
• Be fully conversant with all departmental Fire, Emergency and Bomb procedures
• Ensure that all emergency procedures are rehearsed, implemented and enforced to provide for the security and safety of guests and employees
• Ensure the safety of the persons and the property of all within the premises by fairly applying Hotel Regulations by strict adherence to existing laws, statutes etc.
• Ensure all staff within the department work in a manner which is safe and unlikely to give risk of harm or injury to selves or others.
To be fully conversant with:
• Hotel fire procedures
• Hotel security procedures
• Hotel Health and Safety policy and procedures
• Hotel Facilities and attractions
• Hotel standards of operation and departmental procedures
• Sofitel Keys of Luxury and Appearance guidelines
• Sofitel “BE Magnifique” vision and its corresponding strategies
• Methods of accepted payment of the company
• Short and long term company marketing promotions
Yêu Cầu Công Việc
Theo thỏa thuận
Yêu Cầu Hồ Sơ
Theo thỏa thuận Việc Làm Liên Quan
Khách sạn Metropole là một khách sạn 5 sao nằm trên phố Ngô Quyền, Hà Nội. Sofitel Metropole mang phong cách kiến trúc cổ kính của thời Pháp thuộc, tọa lạc trên con đường Ngô Quyền ở ngay trung tâm thủ đô Hà Nội. Cách sân bay Nội Bài khoảng 27,4 km